Regulāras, sabalansētas un nelielas maltītes – gremošanas sistēmas veselībai

Ja bieži jūtat smaguma sajūtu un dedzināšanu kuņģī, ja pēc ēšanas jūtaties miegains un noguris, tad ir vērts pārdomat savus ēšanas paradumus. Varbūt jūs ēdat pārāk daudz? Varbūt pārtikas izvēle nav pārdomāta un sabalansēta?

Varbūt ēdat pārāk reti un neievērojat vienmērīgu režīmu? Jo tas viss nopietni var iespaidot gremošanas sistēmas veselību. Pat Vairāk nekā mums šķiet. Ja gastoenterologs nav atklājis kādu nopietnu saslimšanu, tad pašsajūtu var izmainīt pārmaiņas savā uzturā un ēšanas režīmā.

Kādus principus vajadzētu ievērot, lai mums būtu laba pašsajūta un netiktu traumēta gremošanas sistēma?

Daudzveidīga un sabalansēta pārtika

sabalansēts ēdiens Labas pašsajūtas, enerģijas un veselības pamatā ir daudzveidīga un sabalansēta pārtika. Katrai pārtikas grupai ir sava vērtība, vitamīni un minerālvielas. Ķermenim tas viss ir nepieciešams, lai attīstītos un ražotu enerģiju.

Tomēr ir pārtikas grupas, kurām vajadzētu būt mūsu ēdienkartes pamatā. Tie noteikti ir dārzeņi, zaļumi, olbaltumvielām bagāti produkti – gaļa, zivis. Tāpat jādomā, lai ēdienkartē būtu pietiekami daudz tā saucamo labo tauku, ko varam uzņemt ar riekstiem, sēklām un atsevišķiem augļiem, piemēram, avokado.

Produktiem no baltajiem miltiem un ar augstu cukura sastāvu nevajadzētu būt mūsu ikdienas maltītēm. Pārtika no ātrajām ēstuvēm un konditorejām ir jāatstāj svētkiem un izņēmuma reizēm.

Ļoti daudzi gadījumi ir pierādījuši, ka cilvēkiem, kuri savā ikdienas ēdienkartē ievērojami samazina miltu izstrādājumus, cukurotus un ceptus ēdienus, ievērojami palielinās enerģijas daudzums, uzlabojas ādas veselība, nemoka smaguma sajūta un samazinās arī svars, ja tas ir palielināts.

Tāpēc ir vērts pārdomāt, vai nepatīkamās pašsajūtas cēlonis nav tas, ko ēdam. Ir taču pat teiciens, ka mēs esam tas, ko mēs ēdam. Tīra, veselīga un sabalansēta pārtika vienmēr sniegs enerģiju un veselību. Šādi ēšanas paradumi būtu jāveido bērniem jau no brīža, kad viņi sāk uzņemt cieto pārtiku.

Biežas un nelielas maltītes

Pārēšanās ir vēl viens nopietns iemesls, kāpēc jūtamies slikti pēc ēšanas. Cik liela ir jūsu porcija? Cik ēdienus ēdat vienā maltītē? Patiesībā cilvēka kuņģis ir dūres lielumā. Ja iekraujam tajā vairākas lielas porcijas, ir tikai loģiski, ka tas jūtas slikti un netiek galā ar šādu slodzi, radot sāpes, dedzināšanu, nogurumu.

Var ciest aizkuņģa dziedzeris. Maltīšu un ēšanas starplaiku samazināšana var būt labs risinājums pašsajūtas uzlabošanai. Lai kuņģis varētu pilnvērtīgi sagremot pārtiku un neizjustu stresu, jādomā arī par to, vai ēdienu nerijam lieliem, nesakošļātiem gabaliem.

Tā var notikt, ja ēdam steigā un paralēli darām kaut ko citu – skatāmies TV, strādājam pie datora, lasām. Ja ievēro šos dažus noteikumus, bet gremošanas sistēmas diskomforts vienalga nepazūd vai nemazinās, noteikti vajadzētu apmeklēt gastroenterologu.