Pirmā ziema ar auto?

Brīdis, kad cilvēks iegūst autovadītāja apliecību, ir ļoti īpašs. Tas ir svarīgs solis uz personīgo un karjeras izaugsmi, jo ar savu auto var būt daudz mobilāks un efektīvāks, paveikt vairāk un labākā kvalitātē. Tāpēc autovadītāju kursi vienmēr ir pieprasīts pakalpojums. Kad gaiši rozā laminētā kartīte ir rokā, tad ir liela atvieglojuma sajūta, ka mācību stundu un eksāmena satraukums ir garām.

Tas ir lieliski, tomēr tikai no šī brīža sākas īstie pārbaudījumi. Auto ir jāvada pašam, visa atbildība ir tikai šoferim. Ja mācību mašīnā blakus ir profesionālis, kam ir arī otrs pedāļu komplekts, tad savā automašīnā visa pārvaldība ir tikai šoferim. Tas sākumā rada diezgan lielu stresu, kamēr pierod pie auto vadīšanas ikdienā, intensīvā satiksmē, arī sastrēgumu laikā.

ziema-ar-autoUn būtisks pārbaudījums jaunajiem autovadītājiem noteikti ir pirmā ziema. Zinām, ka daudzi jaunie šoferi pirmajā ziemā pat izvēlas nebraukt, jo baidās no tā, ka trūkst prasmju un pieredzes braukšanai slidenos laika apstākļos. Tā ir nopietna spriedze, kas jāizjūt jaunam braucējam pirmajā ziemā. Ja tā vēl pagadās īpaši sniegota un auksta, tad katra došanās ārā no mājas ar auto ir īsts izaicinājums un nervu pārbaude.

Papildus satraukumu noteikti rada tas, ja ir jāvadā arī pasažieri. Parasti tā ir tuvākā ģimene – dzīvesbiedrs un bērni. Un tie ir paši dārgākie cilvēki, kurus noteikti gribam pasargāt. Tāpēc ir tikai loģiski, ka pirmajā ziemā autovadītāja lomā var būt nepārliecināts un īpaši piesardzīgs. Drošību uz ceļa izšķir ne tikai labas riepas, bet nevar noliegt, ka riepas ir būtisks faktors, lai arī jaunam vadītājam sniegtu atbalstu. Tomēr izšķiroša ir vadītāja rīcība pie stūres un pareiza reakcija dažādās situācijās.

Jaunas prasības tiesību iegūšanai

Tieši vajadzība uzlabot jauno autovadītāju braukšanas prasmes un samazināt avāriju skaitu ir mudinājusi atbildīgās institūcijas pieņemt jaunus noteikumus, kas attieksies uz tiem, kuri apmeklē autoskolas un vēlas iegūt autovadītāja apliecību. Tagad būs vairāk obligāto braukšanas stundu. To skaits no 14 ir palielināts uz 20 stundām. Līdz ar to palielināsies izmaksas par autoskolu, tomēr tas ļaus jaunajiem vadītājiem gūt lielāku pieredzi un pārliecību par savā prasmēm.

Bet tas nav vienīgais jauninājums. Tagad ir arī prasība braukšanas apmācībā iekļaut braukšanu pa slidenu brauktuvi, obligātu braukšanu tumsā un citos apgrūtinošos apstākļos. Tā kā katram topošajam autovadītājam būs jāgūst pieredze, kā savaldīt auto uz slidena ceļa. Apmācība notiks speciālos braukšanas poligonos, kur droši varēs veikt šādu apmācību. Ir cerība, ka šāds jauninājums palielinās jauno braucēju prasmes un mazinās avāriju skaitu, kas notiek pirmajos gados pēc autovadītāja apliecības iegūšanas.

Labas riepas pirmajai ziemai autovadītāja lomā var meklēt http://www.pkp.lv/.