Auto uzturēšanai jārēķinās ar regulārām izmaksām

automašīnas saturešānaKad es pirms dažiem gadiem ieguvu autovadītāja apliecību un nopirku savu pirmo automašīnu, tad es naivi ticēju, ka visi lielākie izdevumi nu ir aiz muguras. Bet patiesībā viss tikai sākās, jo man nebija jausmas, cik daudz līdzekļu prasīs auto uzturēšana un ikdienas ekspluatācija. Protams, ja es būtu pircis jaunu auto no salona, tad būtu savādāk, bet varēju atļauties lietotu auto, kas jau nepilnus desmit gadus ripojis pa ceļiem.

Pirmos mēnešu jau nebija ne vainas, bet tad bija klāt tehniskā apskate. Aizvedu auto uz servisu. Un tur saņēmu informāciju, ka tuvākajā laikā nāksies nomainīt daudzas detaļas, ja gribu, lai auto ir drošs, uzticams un vēl ilgu laiku kalpo. Toreiz, lai sagatavotu auto apskatei, iztērēju vairākus simtus eiro.

Un tā katru gadu izdevumu attiecībā uz auto ir tiešām daudz. Ne tikai visi obligātie nodokļi un jaunas riepas, bet arī daudz kas cits. Jānomaina eļļa, jāuztur ritošā daļa, man bija jāmaina pat katalizators, kas nav no tām lētākajām detaļām. Šogad tika nopirkts arī jauns akumulators https://www.trodo.lv/akumulatori. Un tā tie izdevumi savācas viens pie otra.

Dažbrīd pat šķiet, ka vienkāršāk bija braukāt ar sabiedrisko transportu. Vismaz izdevumu bija mazāk. Toties auto sniedz daudz brīvības un ērtību. Ja ir ģimene, tad bez auto ir ļoti grūti. Tāpēc nākas budžetā plānot auto uzturēšanu. Ceru, ka pēc kāda laika varēšu atļauties jaunāku auto, kam nevajadzēs tik daudz naudas ieguldīt remontdarbos.

Tagad, ja dzirdu kādu, kurš plāno, ka iegūs autovadītāja apliecību, nopirks mašīnu, un tad tikai sāks dzīvot, tad es pasmaidu, jo zinu, ka no rūpēm un izdevumiem par auto nevar būt brīvs ne mirkli. Un, ja auto plīst tā nopietnāk, tad remonts var sagādāt pamatīgas galvassāpes. Tāpēc arī rūpīgi jāizvēlas auto, ko iegādāties. Jāizvērtē, cik daudz līdzekļu tas prasīs, jo katram modelim var būt atšķirīgas rezerves daļu cenas, arī motora tilpums nosaka izmaksas par degvielu un nodokļiem.