Gribu redzēt labāk!

redzeBērnībā un jaunībā man nebija nekādu problēmu ar redzi. Tā bija skaidra un asa kā vanagam. Varēju tālumā saskatīt sīkākos punktiņus. Tagad jau desmit gadus esmu darba dzīvē, kur ikdiena paiet pie datora. Un mana lieliskā redze ir sākusi pazust. Es jau izteikti jūtu, ka redzes kvalitāte un acu labsajūta ievērojami samazinās.

Skaidrs, ka pie vainas ir intensīvā skatīšanās datora ekrānā. Bet tāds ir mans darbs, šo faktoru es nevaru izslēgt, be es varu darīt kaut ko savu acu labā.

Nolēmu, ka jāatrod oftalmologs, kurš varēs veikt pilnu acu izmeklēšanu, redzes pārbaudi un citas lietas. Daudzi mani kolēģi ikdienā, kad strādā pie datora, lieto brilles. Domāju, ka arī man tas varētu būt risinājums. Un cerēju, ka oftalmologs man šajā jautājuma palīdzēs, ieteiks labāko risinājumu. Un tā arī bija. Pēc izmeklējumiem oftalmologs norādīja uz situāciju, kurā vajadzētu iejaukties ar kādiem korekcijas līdzekļiem. Viņš ieteica brilles, ko lietot pie datora. Izrakstīja recepti. Man atlika tikai aiziet uz kādu optiku un izvēlēties sev tīkamāko briļļu dizainu.

Man patika šis uzdevums, jo man brilles taču nekad nav bijušas. Tagad varēju izvēlēties savam tēlam jaunu aksesuāru. Oflatmologs arī ieteica lietot acu mitrināšanas līdzekļus. Tie pieejami gan pilienu, gan smidzināmā veidā. Izmēģināju un secināju, ka tie tiešām ievērojami uzlabo acu labsajūtu.

Pēc dažām nedēļām biju jau pieradusi pie brillēm. Darbā tās bija mana tēla neatņemama sastāvdaļa, bet pats galvenais ir tas, ka es tiešām labāk redzēju. Darbs pie datora ritēja ātrāk, jutos labāk, man pat uzlabojies noskaņojums un palielinājies darbaspars. Kolēģi novērtēja, ka man brilles piestāv. Es biju izvēlējusies košu un gaumīgu briļļu rāmi, tāpēc tas lieliski piestāvēja manam ģērbšanās stilam.

Skaidrs, ka ilgstošs darbs pie datora ekrāna tiešām ietekmē redzi, var to pasliktināt, radīt acu sasumu un citas problēmas. Tāpēc tās būtu jārisina jau laikus. Profilaktiski katram vajadzētu ievērot režīmu, ka ik pēc piecpadsmit vai divdesmit minūtēm acis pāris minūtes tiek atpūtinātas. Var veikt arī acu vingrinājumus, ka palīdzēs saglabāt redzes asumu. Tādus vingrinājumus var sameklēt interetā, tie ir dažādi. Un, ja tos ilgstoši un regulāri izmantot, tad var pasargāt savas acis no pāragras redzes sabojāšanās, pat izvairīties no briļļu nesāšanas nākotnē.

Mēs esam datoru un tehnoloģiju paaudze. Tam ir savas priekšrocības, bet arī ir savi mīnusi. Ietekme uz veselību ir viens no tiem. Un to vajadzētu uztvert nopietni. Jau laikus profilaktiski rūpēties par veselību, ievērot darba drošības un ergonomikas likumus, kas attiecas uz datorizētu darba vietu. Un brīvajā laikā pēc iespējas atteikties no ierīču izmantošanas.