Vai Tevi ietekmē reklāma?

reklāmasDiezin vai varam iedomāties kādu vietu, ko nebūtu sasniegusi reklāma. Pie mums tā atnāk pa daudziem kanāliem — televīzijā, radio, internetā, pilsētvidē, presē, veikalā un citās vietās. Un joprojām mums gribētos apgalvot, ka neuzķeramies uz mārketinga trikiem. Tomēr tā nav taisnība, jo vairums cilvēku pat paši neapzinās, ka tomēr iet reklāmas pavadā. Un tas ir normāli, jo mārketings mūsdienās ir viss un visur.

Pat tas, kas nešķiet reklāma, tomēr ir reklāma.

Ja regulāri atkārto — mēs noticam un atceramies

Kāda ir reklāmas pamatdarbība? Tā ir regulāri atkārtota informācija koncentrētā veidā. Tajā var tikt apvienoti vizuāli, audiāli un tekstuāli elementi, panākot vēlamo efektu. Un parasti pie mērķauditorijas reklāma dodas no dažādiem virzieniem, palielinot iespējamību, ka tā sasniegs mērķi.

Mums pašiem šķiet, ka reklāma mūs maz ietekmē, varam taču izlemt, ko pirkt, kādus pakalpojumus izmantot. Tomēr cilvēka prāts ir diezgan vienkāršs. Jo vairāk kaut ko dzirdam, tas nosēžas zemepziņā. Un īstajā brīdī tas iespaido mūsu izvēli, tas var notikt pat neapzināti. Ja plauktā būs divas vienādas preces, bet par vienu būs regulāri redzētas reklāmas, tad ir liela iespējamība, ka izvēlamies tieši to preci. Un savu izvēli pamatojam ar citiem argumentiem, neuzskatot, ka nozīmīgu lomu ir spēlējusi reklāma, varam to pat neapzināties.

Un tā ir pārdevēju veiksme, jo pareizi izmantots mārketings ir ceļš uz panākumiem biznesā.

Digitālā reklāma — arvien aktuālāka

digitālā-reklāmaLaikmeta tendences nosaka to, ka arvien nozīmīgāku vietu ieņem tieši internets un visas tā sniegtās iespējas. Un tāpēc arī reklāma veiksmīgi ir savu aktīvāko darbību pārcēlusi uz šo vidi. Digitālais mārketings kļūst arvien nozīmīgāks instruments uzņēmēju panākumu veidošanā. Tāpēc tam tiek novirzīts arvien vairāk līdzekļu, kā arī meklēti paši labāki digitālā mārketinga speciālisti, kuri spētu īstenot izvirzītos mārketinga mērķus digitālajā vidē.

Adwords reklāma ir viens no būtiskiem digitālā mārketinga rīkiem, kas spēj reklāmu sekmīgi nogādāt pie visatbilstošākās mērķauditorijas. Adwords reklāma savā labā izmanto visu to informāciju, ko par sevi atstājam internetā vidē. Tās ir mūsu digitālās pēdās. Un pēc tām Adwords reklāma spēj ļoti precīzi atlasīt katrai reklāmai piemērotāko autitoriju. Tā ir vērtīga auditorija ar augstu potenciālu, ka kļūs par pircējiem un reģistrētiem klientiem.

Te nozīmīga ir ne tikai Adwords reklāma, tāpat ļoti nopietni patērētāju ietekmē reklāmas sociālajos tīklos, ir īpaši Facebook reklāma. Facebook ir sociālais tīkls, ko var uzskatīt par vadošo viedokļu veidošanā, arī preču un pakalpojumu izvēlē, jo tagad taču katram sevi cienošam uzņēmējam ir savs Facebook konts.

Pretoties vai ļauties reklāmai?

Es teiktu — izmantot veselo saprātu un kritisko domāšanu.

Reklāma jau nav nekāds pasaules ļaunums, tas ir informācijas kanāls, kas nogādā pie cilvēka noderīgu informāciju. Tas, ko ar šo informāciju darīt, ir paša patērētāja ziņā. Tādā skatījumā reklāma ir noderīga. Un nereti tā tiešām nāk īstajā vietā un laikā, jo nav taču mums iespējas izekot visam piedāvājumam. Tāpēc tieši ar pielāgotas reklāmas palīdzību uzzinām par produktiem un pakalpojumiem, kas varētu mums būt aktuāli. Ja ir meklēta informācija par tādu pakalpojumu kā zobu protezēšana, tad skaidrs, ka pavisam ātri konkrētā cilvēka digitālajā vidē parādīsies reklāma par to, kur pieejama protezēšana Rīgā un citās pilsētās.

Svarīgi ir tas, kā noturamies pret tiem reklāmu vilinājumiem, kas nesaskan ar mūsu reālajām vajadzībām. Vēlme nopirkt to, kas patiesībā nav nepieciešams, pat to, ko īsti nevaram atļauties, reklāmu iespaidā varētu būt liela. Jo zemāka ir psiholoģiskā noturība un haotiskāki finanšu pārvaldības paradumi, jo lielāka iespējamība ļauties spontāniem pirkumiem. Un interneta vidē jau tas ir tik viegli, nav pat jādodas ārā no mājas.

Ja izkopj prasmes pārvaldīt savus tēriņus, apzināti veikt pirkumus, tad reklāma ir noderīga un informatīva. Tomēr cilvēks ir tikai cilvēks, kurš labprāt padodas kārdinājumiem. Un reklāma ir kārdinātājs, tas tiešām ir skaidrs. Vai spējam tam nepadoties nevajadzīgā brīdī, tas ir mūsu pašu ziņā.